mandag den 25. juli 2011

Hvem er jeg? - Sophie Kinsella

Titel. Hvem er jeg?
Forfatter: Sophie Kinsella
Original titel: Remember me?
Oversætter: Dorte Andersson.
Sidetal: 376
Forlag: Lindhardt og Ringhof.
Udgivelsesår: 2008.

Bagsidetekst:
Undskyld, er der nogen, der har set mit liv ...?
Lexi er sidst i tyverne og utilfreds med sit job, udseende og sin kæreste. En aften, hvor hun er i byen med sine veninder, snubler hun og mister bevidstheden. Da hun vågner op på hospitalet, er hendes sidste minde byturen. Men det viser sig, at hun siden hen har været ude for et trafikuheld, og det nu er 2007. Tre år er forsvundet fuldstændigt fra hendes hukommelse. Derfor genkender hun ikke den smækre sag i spejlet med perfekt hud, tjekket frisure og snorlige, blændende hvide tænder.

Nu begynder arbejdet med at rekonstruere de forgangne tre år:
Hvad har fået hende til at holde af fitnesscentret og kulhydrat fattig kost, når hun plejer at foretrække sin sofa og toast med smør? Og hvordan er fyren Taber-Dave blevet til den smukke succesrige ægtemand Eric? Hvordan i alverden er det lykkes hende at blive chef? Og hvorfor er veninder ikke himmelrygte over at se hende, da hun vender tilbage til arbejdet?

Øv. Måske er det slet ikke lykken for Lexi at have penge, luksus og et lederjob.

Min mening:
Jeg har før læst Sophie Kinsellas bøger, og jeg er altid blevet positivt overrasket. Jeg læser for det meste hendes bøger, når jeg har brug for en pause med alle skolebøgerne, eller bare når jeg har lyst til en god tøsebog. Denne er efter min mening meget bedre end Shopaholic bøgerne, jeg elsker ideen, og den er helt anderledes end alle de andre bøger af hende. Jeg synes, det er en fed måde, hun får historien til at udvikle sig på, og det gør bare ideen endnu mere fantastisk og anderledes. Jeg føler mig fra starten som Lexi, fordi jeg ved lige så lidt som hende om de forgangne tre år. Jeg synes også, det er fedt i starten, men da jeg kommer længere ind i bogen, så har jeg det lige som Lexi. Man bliver glad, for det man har, når man har læst bogen, og den fik mig til at se tilbage på de sidste tre år af mit liv, først nu har jeg set, hvor meget det har ændret sig. Det er en sjov bog, som alligevel har en fed morale og så lykkes det Sophie at snige en ordentlig gang tøsehygge ned i den. Jeg elsker bogen, og den kan klart anbefales.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar