tirsdag den 22. november 2011

Forelsket i en Engel af Becca Fitzpatrick


Titel: Forelsket i en Engel
Originaltitel: Hush, Hush
Forfatter: Becca Fitzpatrick
Serie: Hush, Hush #1
Forlag: Tellerup
Udgivelsesdato: 20/04-2010
Antal sider: 318


Nora lever alene med sin mor i et gammelt hus langt væk fra alt. Hendes far døde for et år siden, og hun er stadig ikke kommet sig helt over det. Hun tænker meget tit over, hvem morderen havde været.
I biologi plejer hun at arbejde med sin bedste veninde Vee, men en dag får deres lærer pludselig en god idé. Pludselig må man ikke arbejde sammen med dem man vil.

Nora er tvunget til at arbejde sammen med den her mærkelige outsider fyr, der aldrig siger noget i timerne. Patch. Hun hader det virkelig, hun vil bare arbejde med Vee.
Men samtidig bliver hun lidt nysgerrig. Hvem mon ham Patch egentlig er? En mystisk fyr, der egentlig er ret lækker. Hvorfor havde hun aldrig set det før?
Til alt uheld bliver hun desværre lidt tiltrukket af ham, selvom hun hurtigt finder ud af at han er noget af en "bad guy". Besøger skumle spillesteder, kender forkerte mennesker og har lidt for mange hemmeligheder.
Hemmeligheder der måske er lidt for farlige at blive draget ind i.


Jeg havde tit bare kigget på den her bog og tænkt: "Den kommer jeg nok aldrig til at læse, det er bare endnu en af de der...". Men da en boghandler tog den frem og sagde, at jeg bare SKULLE læse den, kunne jeg ikke lade vær med at købe bind et. Den var alligevel så billig. Og hvor er jeg dog glad for jeg gjorde det.
Det er vist en af mine favoritter i Paranomal Fantasy-genren. Godt nok er jeg ikke så garvet på det punkt, men den er virkelig god, og personerne er virkelig underholdende og elskværdige.
Jeg kan især godt lide Patch (sjovt nok). Hans personlighed passer bare så godt til hans rolle, hvor jeg synes ikke rigtig synes at Edward gjorde det så godt i Twilight-bøgerne. Patch formår virkelig at føre det der bad guy-touch ud i livet. Han er virkelig bad guy. Han er virkelig sådan en jeg også ville blive helt vild med i virkeligheden. Og hvis han ikke havde været rigtigt lavet, ville jeg måske slet ikke synes så godt om den. Måske.
For jeg kan virkelig også godt lide handlingen. Selvom den minder lidt om en masse andre. Jeg læste Evermore mellem bind 1 og bind 2. Og det forvirrede mig rigtig meget, for ja, de mindede helt vildt meget om hinanden, de to historier. Men alligevel er den her langt bedre.

Jeg kan virkelig også lidt hendes veninde Vee. Hun givet historien et virkelig sjovt og useriøst touch. Hun er bare den uvidende veninde, der lavet sjov med alt. Det kan jeg virkelig godt lide.
Og ikke mindst synes jeg bare at Nora er så dejlig og klog.
Ja, jeg kan ikke rigtig så mange dårlige ting om den her bog, andet end den nok ikke er den mest originale bog på denne jord. Men bøger har vel lov til at være lidt uoriginale så længe alt andet er i orden. Ikke?

Andre bøger i serien: 
Hush, Hush #2 - Crescendo/Forfulgt af en Engel
Hush, Hush #3 - Silence ikke oversat til dansk. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar