søndag den 10. april 2011

Live (Næsten da) fra Krimimessen i Horsens

Datoen er den 10. (Gud, er det allerede den 10.?!) Stedet er Vesthallen overfor Horsens gamle statsfængsel. Der var faktisk ikke så slemt mange mennesker som jeg havde frygtet. Altså selvfølgelig var der mange, vi har jo at gøre med en genre der er blevet ekstremt populær de sidste ti år, men det kunne bestemt have været værre.
Det er morsomt hvad sådan et sted, hele arrangementet gør ved mig. Jeg er faktisk kommet mig over min face hvor jeg var virkelig genert og gemte mig bag mine forældre. Men den kommer ligesom lidt op i en igen når man pludselig er omgivet af folk med VIP skildte, og man aner ikke hvor mange af dem der er mega, over seje, professionelle forfattere! Det havde selvfølgelig gjort det en del lettere hvis jeg kendte flere krimi forfattere, men det gør jeg nu engang ikke. Eller jo, faktisk, det gør jeg jo nu.


Mig og min mor ankom omkring halv 1, og betalte for de her fine adgangsarmbånd, som jeg agter at gå med så længe det kan holde. Mit er grønt (for børn under 17) og der står Krimimessen Horsens på.
Der skete der skrækkelige, at mens vi fredeligt passer os selv, og jeg netop har fået øje på en bog jeg senere købte, kommer en dame fra TV syd og en mand med kamera på slæb hen og hiver mig tilside, og spørger om jeg ikke vil snakke med dem. Fuldstændig pas får jeg på en eller anden måde sagt ja. Så nu kommer jeg muligvis i fjernsynet, med meget hæs forkølet stemme. Vidunderligt! Men det er ikke sikkert...og på trods mit brok må jeg nok indrømme at jeg håber på at se mig selv i aften.

Nå, stemningen var rigtig dejlig. Folk lo og talte på kryds og tværs hen over de forskellige stande. En forfatter snakkede om sin bog på en scene i det ene hjørne, og adskillige lignende scener var stillet op forskellige andre steder i fængslet. Alt i alt var det et mega hyggeligt sted, når man sad i solen i baggården og spiste is, så skal man bare lade være med at tænke på at der for ikke ret mange år siden rendte fanger rundt i stribede fangedragter.

Da jeg ikke har læst ret mange krimier var den væsenligste grund til at jeg overhovedet tog der op at Lene Kaaberbøl kom og fortalte om Kadaver Dokteren, og signerede bøger. Bogen lyder bare utroligt tiltrækkende når man hører hende læse op fra den. Jeg har hørt ca. halvdelen på lydbog, og er meget glad for den. Selvom operationsscenerne kan være en smule makabrer. Den by historien foregår i er faktisk en fiktiv, fransk provins, og det sjove er, som intavieweren også sagde, at det sansynligvis ikke er mange der har tænkt på at tjekke om den faktisk findes. Den virker rigtig, så det regner vi da bare med at den er.
Hun skrev på coveret af min lydbog, og jeg kunne gå der fra med 3 nye bøger, en signeret lydbog og en masse læseprøver! <3




3 kommentarer:

  1. årh, det lyder virkelig hyggeligt! Tillykke med de nye bøger.

    SvarSlet
  2. Jeg er dybt misundelig.:)
    Selvom krimi ikke er den genre, jeg begår mig bedst i, så ... og jeg har ikke haft lyst til at udvidde min horisont så meget - måske lige med undtagelse af Agatha Christie, Kaaberbøl og Dan Brown (sidstnævnte, fordi alle andre lader til at have læst hans bøger).

    Jussi Adler-Olsen trækker sjovt nok ikke i mig, hahaha, men jeg er som sagt ikke den store krimilæser. Jeg har altid opfattet genren som "alt for voksen" og som noget kvinder skulle læse... og jeg er ikke kvinde... det bliver jeg aldrig.:P

    Hahaha, dog må jeg indrømme, at nogle krimibøger har været fede - dem i thrillerstilen, måske... og Kællingen i Kraków... åårv!:D

    SvarSlet
  3. Det lyder til at have været virkelig spændende! :D Og det er fedt, at det blev holdt i et gammelt fængsel xD

    Ligesom Xazal er krimi heller ikke lige min kop te, og det er nok af de samme grunde. Jeg tænker bare, at krimier handler om det samme xD

    Kadaverdoktoren, den må jeg altså se at få kigget på! :D Det var da den, hun læste op af til Store Bogdag (hvor hun sagde, at det var en anden, der havde skrevet den? xD)

    SvarSlet