onsdag den 28. december 2011

Anna dressed in blood - Kendare Blake

Titel: Anna dressed in blood
Forfatter: Kendare Blake
Udgivelsesår: 2011
Forlag: Tor Teen
Originalsprog: Engelsk
Sider: 317

Bagside:
This city smells like smoke and things that rot in the summer. It´s more haunted than I thought it would be, an entire layer of activity just under the dirt: whispers behind peopel's laughter or movement that you shouldn´t see in the corner of your eye. Most of them are harmless - sad little cold spots or groans in the dark. Blurry patches of white that only show up in Polaroid. I have no business with them. But somewhere out there is one that matters. Somewhere out there is the one that I came for, one who is strong enough to squeeze the breath out of living throats.
I think of her again. Anna. Anna dressed in Blood. I wonder what tricks she'll try. I wonder iff she'll be clever. Will she float? Will she laugh or scream? How will she try to kill me?

Lidt om handlingen:
Cas' far blev dræbt, da Cas var helt lille, men ikke af et menneske, han blev dræbt af et spøgelse. Da Cas blev ældre, gjorde han som sin far og tog kampen op mod dem, der for længst skulle have været døde. En dag får han et tip om et spøgelse kaldet "Anna dressed in blood". Hun dræber alle, der træder ind i hendes hus, men ikke Cas.

Min mening:
Jeg havde ingen forventninger til denne bog, da jeg ikke havde hørt om den, før jeg læste om den på Goodreads. Forfatteren fik sat en fed gyser sammen, som til tider gav gåsehud, men oveni var den proppet med kærlighed, især den man næsten kan give sig til at græde over. Fældede vist selv en del tårer. Forfatteren fik mine følelser i kog. Det ene øjeblik var jeg sur på Cas, og det næste var han en drømmefyr. Der var nogle steder, der manglede noget, men det var ikke sådan, at jeg behøvede en pause. Jeg sad med øjnene i den her bog hele tiden inklusive skoletiden. Kan klart anbefales.

Bogen er ikke oversat. Der er en toer i serien kaldet "Girl of nightmares".

2 kommentarer: