tirsdag den 27. september 2011

Det måtte blive dig - Cecily Von Ziegesar

Titel: Det måtte blive dig
Sider: 398
Originaltitel: It had to be you
Oversat af: Louise Urth Olsen
Forlag: Carlsen
Udgivet: 2010

Bagsidetekst:
Hvornår og hvorfor barberede Vanessa sit lange og mørke hår af?
Hvordan blev Jennys bryster så gigantiske?
Hvem er i virkeligheden Dans muse?
Og hvad skete der egentligt mellem Nate og slyngveninderne, Serena og Blair?

Jo mere, jeg fortæller om os, jo mere vil du dø for at få at vide. Jeg har været tavs indtil nu, men der er sket noget, og hvis jeg ikke deler det med resten af verdenen, vil jeg simpelthen eksplodere.

Velkommen til den sommer der skød det hele i gang og for alvor inviterede jalousi og forræderi indenfor i Gossip Girls glamourøse verden. Hvem ved - måske finder du ud af, hvem der er nettets hemmelige sladderdronning nr. 1 ... Eller også gør du ikke. Men du ved, du elsker mig.

Min mening:
Var totalt forvirret i starten, da der udenpå denne bog stod vol. 0 forhistorien, men jeg tror altså, at det er den første i serien, ellers må I jo lige rette mig, men det gør i hvert fald ikke noget at læse denne bog først. Jeg har aldrig set tv-serien, og den ville jeg også først se efter, at jeg var begyndt på bøgerne, så jeg var helt ny i universet. Jeg synes, det er en fed ting, at det er en alvidende fortæller, da der er så mange vinkler på de forskellige dramaer. Det gør den mere interessant at læse. Jeg kunne ikke finde ud af, hvem jeg holdt med. Blair, Nate, Serena, Vanessa eller en helt anden. Det virkede i denne bog, da jeg så ville have mere for at opklare nogle af problemerne. Det er fedt, at Gossip Girl skriver en gang imellem, det er en god og anderledes måde at bygge en bog op på. Jeg syntes selv, at den enkelte gange var lidt overfladisk, men sådan er det miljø jo. Nogle af deres dramaer var også ret overfladiske, men heldigvis har forfatteren fået puttet nogle karakterer ind i romanen, som er helt anderledes end Upper East Side-folkene.
Skal læses, hvis man elsker pige-fnidder, tøj, New York og lækre drenge.

"Du ved du elsker mig"

Andre bøger i serien:

I ved I elsker mig
Jeg vil bare ha'... det hele
Fordi jeg fortjener det
Sådan vil jeg ha' det
Det er dig jeg vil ha'
Ingen gør os bedre
Intet kan holde os sammen
Kun i drømme
Ville jeg måske lyve?
Glem mig nu ikke

Ingen kommentarer:

Send en kommentar